Veelgestelde vragen
- Algemeen
- Parkeren
- Betaling
- Mindervalide
- Kortingen
1. Algemeen
1. Hoe lang duurt de musical?
De voorstelling duurt ongeveer 2 uur exclusief 25 minuten pauze.
2. Voor welke leeftijd is de musical het meest geschikt?
De musical Droomvlucht is een echte familiemusical, geschikt voor groot en klein. Voor kinderen (vanaf circa 4 jaar) is de musical uitermate geschikt.
3. Mogen er tijdens de voorstelling foto’s en/of filmopnamen gemaakt worden?
Nee, dit is niet toegestaan. Voordat de voorstelling begint en in de theaterfoyer mogen er foto’s en/of filmopnamen gemaakt worden. Tijdens de voorstelling is dit niet toegestaan.
4. Waar kan ik mijn jas laten?
In onze theaterfoyer is er een garderobe waar u uw jas op kunt hangen tegen betaling van € 1,00.
5. Mag ik de theaterzaal voortijdig verlaten?
Het is niet gebruikelijk om de theaterzaal tijdens de voorstelling te verlaten. Indien dit toch noodzakelijk is, vragen we u dit te doen zonder de overige bezoekers te storen. Wij adviseren toiletbezoek dan ook voor de voorstelling of in de pauze.
6. Wat dien ik mee te nemen naar de musical om binnen te komen?
Na reservering krijgt u van ons een bevestiging per e-mail of per post, welke als uw toegangsbewijs dient. Gelieve deze, onbeschadigd, mee te nemen.
7. Als ik helemaal vooraan op rij 1 of 2 zit moet ik dan niet teveel omhoog kijken?
Nee, u kunt recht op het podium kijken, dit omdat het orkest zich ook nog tussen het podium en de rijen bevindt.
8. Is er voor de kinderen een stoelverhoger beschikbaar?
Stoelverhogers zijn beschikbaar en vindt u bij de ingang van de theaterzaal.
9. Waar is het theater gesitueerd?
Achter de hoofdentree (kassa’s) van de Efteling.
10. Mag er in het theater gerookt worden?
Nee, roken is in het gehele theater niet toegestaan.
11. Wat is het verschil tussen rang 1, 2, 3 en 4?
De beste plaatsen bevinden zich op rang 1, gevolgd door rang 2, rang 3 en rang 4. Dit wordt bepaald door de mate van vrij zicht en de afstand tot het podium. Houdt u er rekening mee dat het zicht van plaatsen op de 3e rang en 4e rang belemmerd wordt door een balustrade op ooghoogte. Kinderen kijken hier onderdoor.
12. Is er een speciaal tarief voor kinderen?
Nee, voor musicaltickets geldt dezelfde prijs voor zowel kinderen als volwassenen. Kinderen van 0 t/m 3 jaar zijn gratis maar hebben geen recht op een stoel. Adviesleeftijd is vanaf 4 jaar.
Terug naar onderwerpen
2. Parkeren
1. Waar kan ik de auto parkeren?
Op de grote parkeerplaats voor de hoofdentree van de Efteling. Er wordt gedurende de matinee voorstellingen (weekends en vakanties) een extra parkeerbaan vrijgemaakt voor musicalbezoekers.
2. Wat kost een parkeerkaartje?
Het reguliere parkeertarief voor een hele dag bedraagt € 10,00.
3. Waar kan ik een parkeerkaartje kopen?
Bij de kassa, de Gastenservice en bij de parkeerautomaten aan de achterzijde van de kassa’s.
4. Wij komen met een grote groep mensen, waar mag onze bus staan?
Bussen kunnen gratis geparkeerd worden op de speciaal daarvoor bestemde busplaatsen (ingang bij ‘halen en brengen’).
5. Waar kan ik een buggy of wandelwagen stallen?
Hiervoor is er een speciale overdekte stallingsplaats. Deze is te vinden buiten het theater aan de linkerkant. Buggy’s en wandelwagens mogen niet mee de theaterzaal en restaurant in.
Terug naar onderwerpen
3. Betaling
1. Ik heb een ticket gekocht via SEE tickets. Wat zijn de voorwaarden?
Kijk hier voor de voorwaarden of bel 0900-1353 (€ 0,45 p.m.).
2. Kan ik een acceptgiro thuisgestuurd krijgen?
Nee, u kunt enkel per eenmalige machtiging of met uw creditcard uw reservering voltooien.
3. Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?
Uiterlijk 2 weken na uw reservering schrijft Global Collect automatisch het bedrag van uw rekening af.
4. Is het mogelijk om mijn reservering te annuleren of te wijzigen?
Het is niet mogelijk om uw kaarten te annuleren, mits zich een ernstig voorval voordoet en u hiervan een bewijsstuk kunt overleggen. Met een ernstig voorval worden onvoorziene zaken als een ongeval of overlijden, een onvoorziene ziekenhuisopname of complicaties bij de zwangerschap bedoeld.
Tot 3 weken voor de voorstelling:
Mocht u onverhoopt genoodzaakt zijn om uw reservering te wijzigen, dan kunt u tot drie weken voor de voorstelling uw reservering naar een latere datum verzetten op basis van beschikbaarheid. Het is niet mogelijk om de kaarten te annuleren.
Tussen 3 weken en 1 dag voor de voorstelling:
Mocht u onverhoopt genoodzaakt zijn om te wijzigen tussen 3 weken en 1 dag voor aanvang van de voorstelling, dan kunt u uw reservering naar een latere datum verzetten (op basis van beschikbaarheid), mits zich een ernstig voorval voordoet en u hiervan een bewijsstuk kunt overleggen. Met een ernstig voorval worden onvoorziene zaken als een ongeval of overlijden, een onvoorziene ziekenhuisopname of complicaties bij de zwangerschap bedoeld.
Indien het niet mogelijk is om 1 dag voor de voorstelling contact op te nemen, dan kunt u uiterlijk tot één dag na de voorstelling contact opnemen om uw reservering te verzetten (op basis van beschikbaarheid). Indien u niet tijdig contact opneemt om de reservering te verzetten, dan vervalt uw recht om te verzetten en worden de kaarten in rekening gebracht. Helaas is het niet mogelijk om later compensatie te verlenen.
Uitdrukkelijk uitgesloten zijn:
Verhindering als gevolg van weersomstandigheden, autopech, het niet of te laat arriveren, ziekten als griep, koorts, verkoudheid, kiespijn e.d.
5. Op welke manier kan ik betalen bij de Gastenservice?
U kunt bij de Gastenservice contant, met uw pinpas, Visa of Mastercard betalen.
6. Kan ik, bij reservering, een optie plaatsen voor een bepaalde datum?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. U kunt alleen definitieve reserveringen maken.
7. Wanneer kan ik mijn bestelde kaartjes verwachten?
Als u een reservering via internet maakt, kunt u ze direct per e-mail verwachten. Indien u telefonisch reserveert en de kaarten per post wenst te ontvangen, kunt u deze binnen enkele dagen in huis verwachten.
Terug naar onderwerpen
4. Mindervalide
1. Hoe zien de rolstoelplaatsen eruit?
Een gedeelte van de zaal is toegankelijk gemaakt voor rolstoelen. Tevens is er per rolstoelplaats rekening gehouden voor extra ruimte voor een begeleider. Hiervoor zijn er in de theaterzaal stoelen beschikbaar. Deze kunt u van te voren telefonisch reserveren via 0900-0161 (€ 0,15 p.m.). Rolstoelplaatsen en de plaatsen voor de begeleider vanaf € 34,50, exclusief reserveringskosten en eventuele weekendtoeslagen.
2. Ik ben slecht ter been, kan ik een lift gebruiken in de theaterzaal?
Er is een lift aanwezig, u kunt wel met de lift bovenin de theaterzaal binnenkomen (rij 21). Het balkon kunt u enkel per trap bereiken. Wanneer u slecht ter been bent kunt u alleen plaatsen reserveren rondom rij 8 en 9. Dit is vanwege uw veiligheid bij calamiteiten wanneer de lift niet gebruikt kan worden.
3. Ik zit in een rolstoel, maar kan wel op een gewone theaterstoel zitten. Waar kan ik mijn rolstoel dan kwijt?
U kunt uw rolstoel in de theaterfoyer plaatsen vlak voor de ingang van de theaterzaal.
4. Ik ben slechthorend. Hebben jullie iets waardoor ik de spelers toch goed kan horen?
Ja, u kunt bij onze garderobe een ontvanger lenen voor het infraroodsysteem (€ 10,00 borg). Dit is een ontvanger die u om uw nek kunt hangen. Daardoor hoort u het geluid beter.
Terug naar onderwerpen
5. Kortingen
1. Kan ik betalen met de Nationale Musicalbon of de Nationale MusicalCard?
Ja, indien u boekt via SEE tickets kunt u de Nationale Musicalbon of Card verzilveren. Dit kan enkel telefonisch en niet online. Voor meer info zie: www.musical-card.nl.
2. Is er voor mensen met een handicap een kortingsregeling?
Nee, hiervoor is geen specifiek gereduceerd tarief beschikbaar. Minder validen kunnen gebruikmaken van de rolstoelplaatsen. Rolstoelplaatsen en de plaatsen voor de begeleider kosten € 36,00 per plaats. Deze kunt u van te voren telefonisch reserveren via 0900-0161 (€ 0,15 p.m.).
3. Is er voor personen van 60 jaar of ouder een kortingsregeling?
Nee, er is geen korting mogelijk op de musicalkaartjes.
4. Is er een korting voor groepen?
Voor groepen vanaf 20 personen hebben we speciale tarieven. Informeer naar de mogelijkheden en reserveer telefonisch via 0900-0161 (€ 0,15 p.m.) en vanuit België via 0900-84037 (€ 0,15 p.m.).
Terug naar onderwerpen